CPC (Cost Per Click) Nedir?

CPC veya Cost Per Click, Google AdWords veya Bing Ads gibi platformlarda reklamlarınıza yapılan her bir tıklama için ödediğiniz tutardır. Cost Per Click karşınıza bazı platformlarda PPC yani Pay Per Click olarak da çıkabilir.

Bu model Google Adwords tarafında en çok kullanılan modellerden biridir. Google arama motorunda arama yaptığınızda karşılaştığınız reklamlara Cost Per Click (Tıklama Başı Maliyet) en iyi örnektir.

cpc-reklam-örnegi

Tıklama başı maliyetiniz, kalite puanı, maksimum teklifiniz ve sizinle aynı anahtar kelimeye teklif veren diğer reklam verenlerin sıralaması da dahil olmak olmak üzere çeşitli faktörler tarafından belirlenir.

CPC Değerinizi Nasıl Azaltırsınız?

Her reklam veren ziyaretçi trafiğini arttırmak istediği gibi CPC yani tıklama başı maliyetini de azaltmak ister. Peki bu değeri nasıl azaltabilirsiniz?

Cost Per Click değerinizi sitenizin kalite puanını arttırarak azaltabilirsiniz. Kalite puanı ise aşağıdaki ölçütlerden etkilenir.

  • Tıklama Oranı (TO) : Reklamlarınızın arama sonuçlarında sergilendiğinde ne sıklıkla tıklandığını gösteren bir ölçüttür. Bir kullanıcının anahtar kelimesi ile alakalı olan en ilgi çekici reklamı tıklaması daha olasıdır.
  • Anahtar Kelime Alakalılığı: Teklif verilen anahtar kelime ile alakalı içerik ve alakalı reklam metni içeren reklamlar daha yüksek tıklama oranına ve kalite puanına sahip olurlar.
  • Açılış Sayfası Kalitesi: Açılış sayfanız reklam verilen anahtar kelime ile ilgili olmalı ve kullanıcıya istediğini vermelidir. Kullanıcıya istediğini vermeyen açılış sayfalarında sayfayı terk etme oranı yüksek olacağından kalite puanına negatif etki eder.

CPC ile Reklam Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

Tıklama Başı Maliyet ile reklam maliyetinizi hesaplamak için bilmeniz gereken iki şey vardır.

  1. CPC (Tıklama Başı Maliyet)
  2. Tıklama Sayısı

Maliyet = CPC (Tıklama Başına Maliyet) x Tıklama Sayısı

Örnek

  • Verdiğiniz bir reklam için CPC değeri 25 Krş. (0.25 TL)
  • Reklamın tıklanma sayısı 1500

Maliyet = 0.25 x 1500 = 375 TL

Unutmayın ki kalite puanı düşük olan bir siteye sahipseniz her zaman daha fazla Tıklama Başı Maliyetiniz olur!