Cost Per Action (CPA) Nedir?

CPA yani Cost Per Action, reklam verenlere eylem başına ödeme yapılan modeldir. Belirlenen eylem üyelik, ürün satışı, kayıt olma, dosya indirme ya da form doldurulması işlemi vb. herhangi bir şey olabilmektedir. Ücretlendirme sisteminde önceden belirlenen hareketler dikkate alınmaktadır.

cpa-cost-per-action

 

Cost Per Action, e-ticaret siteleri için en mantıklı reklam modellerindendir. Cost Per Action, CPS şeklinde de olabilmektedir.

CPS (Cost Per Sale) Nedir?

CPS, Satış için ödeme yapılan modeldir. İşlem gerçekleşecek olan sayfaya bir kod yerleştirilir ve tutar reklam verene iletilir. Toplam işlem üzerinden komisyon şeklinde ödeme gerçekleşir.

Genellikle, CPA (Cost Per Action) maliyetiniz CPC (Cost Per Click) maliyetinizden yüksek olacaktır. Çünkü reklama tıklayan tüm kullanıcılar satın alma işlemi yapmıyor ya da form doldurarak işlemi gerçekleştirmiyordur.

Cost Per Action reklam modelinde, belirlediğiniz eylem karşılığında ödeme yapacağınızdan diğer reklamcılık modellerine göre daha az risk taşımaktadır. Ancak satış oranının düşük olması durumunda CPA (Cost Per Action) reklam modelinde de para kaybedebilirsiniz. Bunun nedeni satış gelirlerinden elde ettiğinizden daha çok reklam için ödeme yapıyor olmanızdır. Eğer para kaybediyorsanız satışa yönelik Cost Per Action kampanyasına geçebilirsiniz.

CPA Reklam Modeli Nasıl Hesaplanır?

Cost Per Action maliyetinizi hesaplamak için gereken iki şey vardır.

  • Toplam Maliyet
  • Aksiyon Sayısı

CPA Maliyeti = Toplam Maliyet / Aksiyon Sayısı

Örnek: Bir mobilya modeli için reklam yapmayı düşünüyorsunuz. Bu reklam için 5000 TL’lik bütçe ayırdınız. Yapılan reklam sonucunda 100 adet mobilya satışı gerçekleşti.

CPA = 5000 / 100 = 50 TL

Her bir mobilya satışı için 50 TL harcanmıştır.